Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
GÉPJÁRMŰ-FESTÉKELTÁVOLÍTÓ TIPPEK (VIDEO)
Ez a videó megmutatja, hogyan lehet egy autót a pormentes szemcseszórás, a Dustless Blasting rendszerrel teljessen megszabadítani a festéktől rozsdától, alvázvédőtől. Ezeknek a tippeknek egy része a nedves ill. a száraz szemcseszórás körébe tartozik, és mindezt ugyanazon eszközel kivitelezhetjük, akár egyazon napon.
A munka előtt
Az megrendelés felvétele során fontos megérteni az ügyfél összes igényét. Íme néhány példa:
- Milyen befejezést kíván elérni az ügyfél? Itt olvashat a különböző felület-előkészítési szabványokról.
- Nekünk kell megcsinálni az összes előkészítő munkát és maszkolást, vagy meg fogja csinálni az ügyfél mielőtt megérkezik a munkadarab?
- Ha felfedjük a gitt réteget, amelye jelenleg nem látható, akarja-e, hogy eltávolítsd, vagy hagyd érintetlenül?
- Ha a feladat végrehajtása az ügyfélnél történik a takarítást elvégzi e, vagy az ajánlatban jelenítsd meg ennek költségét?
- Felhívni az ügyfél figyelmét ügyeljen arra, hogy az [ügyfél] 72 órán belül elvégezze az autó alapozását a rozsdásodás elkerülése érdekében.
- Vigyázz a szennyeződésekre, távolítsd el visszamaradó koptatóanyagot a felületről, amelyek felületi rozsdát okozhatnak.
- Ez jó alkalom lehet az autó alapos fényképezésére is, mielőtt elkezdenél dolgozni rajta, különös tekintettel az esetleges korábbi sérülésekre.
Jármű előkészítése
Az autó szemcseszórása előtt el kell maszkolnia az összes gumi-, króm-, műanyag-, üveg- és elektromos vezetéket, mivel a súrlódás bármilyen formája károsíthatja őket. Amit nem lehet teljesen eltávolítani, le kell fedni.
Sok vállalkozónk szereti a Gorilla tape, vagy Duct tape, azaz a MacGyver a TV sorozatban is használt szuper erős ragasztószalagot. Ezen eszközök hagyhatnak ragasztó maradvány nyomokat, amelyet könnyű eltávolítani. Ennek elkerülése érdekében használjon maszkolószalagot vagy festőszalagot alatta, csak körülbelül 0,5 cm átfedéssel. Erős kötést kap, amely ellenáll a koptatásnak, de még mindig könnyű eltávolítani.
Vegye figyelembe, hogy az üveget nem nehéz megkarcolni, különösen száraz szemcseszóráskor. Ezért fontos, hogy az üveglapot ne csak az élek, hanem az összes üveg felületen védjük meg. A karton egy jó módszer erre. A karton a direkt szemcseszórásnak NEM áll ellen, de az indirekt módon odapattanó szemcsék nem tesznek kárt benne.
További tartózkodási és tisztítási tippeket itt olvashat.
Határozd meg a munkaterületet
Az eltávolított bevonatok nem mindig biztonságosak a környezetre nézve. A hulladékok megfelelő tárolásához és ártalmatlanításához takarja le a munkaterületet műanyag fóliával, így a munka végeztével felcsavarhatja és elszállíthatja a munka után.
Ha a szél vagy a sűrített levegő lendülete a koptatóanyagot érzékeny területekfelé viszi, általában elegendő egy egyszerű “függöny”, hogy blokkolja a szemcsék áramlását, hogy a földre essenek, de a levegő tovább haladhasson. Mi lehet ez a “függöny”? pl.: RASCHEL VÉDŐ HÁLÓ
A rozsda megelőzése
A Dustless Blaster feltöltését más videókban is bemutatjuk, de emlékeztetni szeretném, ha a koptatóanyag hozzáadása előtt adjon hozzá megfelelő mennyiségű rozsdagátlót a már a tartályban lévő vízhez. A teljes hatékonyság érdekében bele kell keverni a vízbe és az utolsó öblítővízbe is.
Biztonság
A szemcseszórás során természetesen megfelelő védőfelszerelést , legalább arcvédőt, kesztyűt és hallásvédőt kell viselnie . Javasoljuk a légkondicionált könnyű neoprém teljes álarc-ot.
Általános Dustless Blasting technika
A tisztítás sokkal hatékonyabb ha felületel hegyes szöget zár be a tisztító sugár, ez hatékonyabb mint merőlegesen. Így lehámozza a festékrétegeket, ahelyett, hogy csak koptatja, kalapálja aztokat. A 30-40 fokos szög jó.

Egyensúlyt kell találni az eltávolítási sebesség és az elmozdulási távolság között is. Ha közel van a felülethez, gyorsabb eltávolítást fog látni, de egy kisebb területről, azaz a szórási kép kissebb lesz azideálisnál.
A visszalépés, azaz a távolítás növeli a szórási kép méretét, és lehetővé teszi kényelmesebb, hatékonyabb mozgást, miközben egyenletesebben osztja el a nyomást és a súrlódást a paneleken.
Ha a szórófejet 7-10 cm távolságra tartja, és a tsztítást követve óvatosan mozog, szükségtelen fáradtsághoz fog vezetni.
Vékony panelek védelme
A pormentes szemcseszrás folyamata során a víz csökkenti a szemcseszórt felület hőmérsékletét, amely kiküszöböli a hővel kapcsolatos deformációt, vetemedést. A fém azonban még mindig, a túl nagy nyomás alatt meghajolhat vagy kinyúlhat, ha a súrlódást kis területre túl erősen alkalmazzák, vagy nem megfelelő szögben.
Ha vékony vagy nagy paneleket tisztít, mint például a motorháztetők vagy a csomagtartó fedelei, akkor messzebbről kell a szórást végezni mint általában, és így nagyobb szórási képpel jobban eloszlatja a koptatóanyagot.
20-30 fokos szögben seprő mozdulattal járjon el, vigyázzon, nehogy túl sokáig maradjon egyetlen területen. Ez a technika lelassítja az eltávolítást és több sepró mozdulatot igényelhet, de egyenletesebben osztja el a nyomást és a súrlódást, megőrizve ezen panelek integritását.

Ha a motorháztető vagy a csomagtartó alját, belső felét tisztítja, vigyázzon, hogy ne távolítsa el azt a ragasztó réteget, amely a kerethez rögzíti a lemezt.
Öblítés / tisztítás
Az utolsó lépés az autó leöblítése rozsdagátlóval . Tisztítja a fémet, eltávolítva a kloridokat és más szennyeződéseket, és ha elpárolog a víz, akkor tökéletes festékkész felület maradhat.
A legegyszerűbb módszer a rozsdagátló adagolására a víztartályban, vagy a már “üres” vízzel feltöltött Dustless Blaster tartályában, egy nagy teljesítményű vízszivattyú segítségével öblítse le az autót, vagy használja akompresszor levegőjét és a Dustless Blastert akár egy nagynyomású mosó berendezést. Használhat műtrágya-adagolót vagy magasnyomású mosót is.
Az öblítés után távolítson el minden autóból a visszamaradt koptatóanyagot és a folyadékot is sűrített levegővel, hogy gyorsan kiszáradjon. A levélfúvó a legjobb módszer.
A rozsdagátlónak 72 órán keresztül képesnek kell lennie a rozsda megelőzésére, mindaddig, amíg a fém nem szennyeződött újra. Az újraszennyeződést bármilyen nedvesség okozhatja, például a reggeli harmat vagy akár testzsír a kezünkről is ha hozzáér, ezért viseljen kesztyűt mozgatásakor.
Ártalmatlanítás
Végül, az elhasznált anyag összegyűjtésének és ártalmatlanításának legegyszerűbb módja az, ha a műanyag fóliát darabokra vágja, és kezelhető csíkokban feltekeri. Ha előbb hagyja, hogy a koptatóanyag a nap alatt kiszáradjon, ez a folyamat sokkal könnyebb lesz.